Oude normen en waarden herleven in 2005

Nederland ziet weer wat in de oude normen en waarden om het begrip samenleving inhoud te geven. Zelf de jeugd wil meer positivisme en verdraagzaamheid in 2005, zo bleek op de bijeenkomst `Trendseminar`welke onlangs door bureau Euroforum in Rotterdam werd georganiseerd. De trendwatcher Justien Marseille verwacht dat consumenten dit jaar meer tweedehands spullen gaan komen. Daarnaast vindt de directeur van `The Future Company` dat het bedrijfsleven moet ophouden met te streven naar winstmaximalisatie. Directeur van Trendslator, Hilde Roothart, ziet dit jaar de terugkeer van het cocoonen. De massale aanschaf van home cinema en andere grote televisies ziet zij als symboliek van deze ontwikkeling. 2005 is het jaar van de nostalgie, aldus Roothart. `We zoeken het in zingeving en grijpen terug op tradities`. Plooirokken en parelkettingen horen hier zeker bij. Directeur van onderzoeksbureau Qrius, Paul Sikkema, meent dat kleinschaligheid en verdraagzaamheid de samenleving weer leefbaar moeten maken. Ook Sikkema voorziet het belang van traditie voor dit jaar in.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!