Supermarktketen C1000 heeft een serie dagverse zuivelproducten in prijs verhoogd. De winkelketen rekent daarmee de stijgingen van de inkoopprijs door aan klanten. Dat blijkt uit een prijsonderzoek van het Agrarisch Dagblad.
De prijs van de twee liter kannen halfvolle melk van het huismerk is gestegen van 0,96 euro naar 1,16 euro. Bij de volle yoghurt is een liter huismerk yoghurt gestegen van 79 naar 89 cent. De Campina-pakken stegen met zes cent naar 1,02 euro. Ook de karnemelk is duurder geworden.
De andere ketens uit het onderzoek (Albert Heijn en Jumbo) voerden nog geen prijsstijgingen door, maar verwacht wordt dat de prijsstijgingen ook daar breed zullen worden doorgevoerd. Volgens een woordvoerder van C1000 is de dagverse zuivel de eerste categorie waar de prijzen zijn gecorrigeerd. Ook de kaasafdeling zal een prijscorrectie ondergaan.
C1000 verhoogt prijs dagverse zuivel
Gepubliceerd op 16 augustus 2007 om 00:00
Reacties 0