Nieuwe ontwikkelingen voor winkelwagentjes houden de markt dynamisch. Door de ombouw van verschillende supermarkten gingen duizenden winkelwagentjes over in handen van nieuwe eigenaren. Het inblazen van nieuw leven in oude wagentjes scheelt ondernemers al snel vijftig procent in de aanschafkosten.
De belangrijkste ontwikkeling op het gebied van nieuwe winkelwagens is de toenemende populariteit van de kunststof korven. Het volume van de karretjes is de afgelopen jaren sterk toegenomen waardoor een lichtere grondstof geen overbodige luxe is. Ook is het gebruik van kunststof belangrijk op het gebied van de scanning van RFID’s.
Een andere ontwikkeling is de mogelijkheid de wagentjes te beveiligen met automatische remmen. Voor Plus-ondernemer Krijn Vermeulen is dit beveiligingssysteem een uitkomst. De kosten die de aanschaf van nieuwe wagentjes met zich meebrengt was voor hem niet de belangrijkste reden voor deze keuze. “Voor mij is het belangrijkste dat er in mijn winkel nooit een tekort aan karretjes is. Daarmee neem je een klantenirritatie weg en dat is me veel waard”, aldus Vermeulen.
Het winkelwagentje is big business
Gepubliceerd op 22 augustus 2007 om 00:00
Reacties 0