Ophef om ‘dunne’ advertentie van Apple

Een Amerikaanse actiegroep wil dat Apple stopt met zijn reclamecampagne voor de nieuwe iMac. De actiegroep, de Alliance for Eating Disorders Awareness, valt over de leuze ‘You can’t be too thin. Or too powerful’, waarmee de computerfabrikant het systeem aanprijst.

Volgens de organisatie kun je wel degelijk te dun zijn. In de Verenigde Staten lijden tussen de zeven en tien miljoen mensen aan een eetstoornis. Daarvan zou tien tot twintig procent uiteindelijk aan de gevolgen van een dergelijk probleem overlijden.

De organisatie vreest dat de reclamecampagne met name jonge, onzekere meisjes stimuleert een eetstoornis als boulimie of anorexia te ontwikkelen. Apple heeft inmiddels de slogan van zijn website verwijderd. Op de homepage van de Nederlandse site staat de leus nog wel.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!