China bindt strijd aan met slecht productie-imago

China ontketent een 'oorlog' om het imago en de kwaliteit van de door schandalen geplaagde industrie op te krikken. Met de tegenaanval, die vier maanden gaat duren, wil China buitenlandse kritiek op ‘Made In China’ pareren. Eerdere pogingen het vertrouwen van de wereldmarkt terug te winnen, hebben weinig hebben uitgehaald.

In westerse media wordt dagelijks melding gemaakt van het uit de handel nemen van met gevaarlijke chemicaliën bewerkte dekens, loodhoudend kinderspeelgoed en andere inferieure producten. Zo was Nederland vorige week in de ban van de ‘beddenaffaire’, toen matras- en bedverkoper Beter Bed een partij Chinese matrassen terugriep. Het radioprogramma Argos van de VPRO meldde onlangs dat duizenden matrassen waren vernietigd, maar volgens Beter Bed is dat overdreven.

China pakt ondertussen de problemen in eigen land hard aan. De gisteren aangekondigde maatregelen zijn ook gericht op lakse inspectie en gebrekkige controle in China zelf. Dat zijn ‘diepgewortelde problemen’, aldus vice-premier Wu Yi.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!