Modern Electronics kijkt naar vervangingsmarkt
Gepubliceerd op 21 januari 2005 om 00:00
Modern Electronics richt zich op trendvolgers. Modern deelt de markt in drie segmenten in, namelijk de innovatiemarkt, de vervangingsmarkt en de discountmarkt. Bij deze segmenten horen respectievelijk de consumententypen trendsetters, trendvolgers en absolute prijskopers. Trendvolgers zijn relatief gemakkelijk om te benaderen en komen relatief vaak in contact met elektronicazaken. De keuze voor trendvolgers heeft volgens marketing-manager Heidi Anthonis van Modern Electronics grote gevolgen voor het concept, assortiment, prijsbeleid, locatie en het aantal vierkante meters van de winkels.Modern Electronics heeft 55 vestigingen in Nederland. Eind jaren negentig werd Modern overgenomen door Vendex, waarbij een aantal winkelformules onder de gezamenlijke naam Modern Electronics is gebracht. Modern Electronics, It`s en Prijstopper Elektronica Markt vormen samen het facilitair bedrijf Impact Retail. Impact Retail maakt onderdeel uit van het concern Vendex KBB. Van de 55 Modern-vestigingen zijn er het afgelopen jaar 13 door een architect vernieuwd. Dit jaar worden nog eens 14 winkels vernieuwd en komen er 4 nieuwe vestigingen bij.
Reacties 0