Krasloten nieuw wapen AH in prijzenoorlog

Supermarktconcern Albert Heijn zet vanaf vandaag krasloten in als nieuw wapen in de prijzenoorlog. Klanten krijgen bij besteding van minimaal € 20 een kraslot. De krasloten geven kans op het winnen van gratis producten van Albert Heijn. Concurrent Edah geeft al langer krasloten aan haar klanten. Met deze Edah-krasloten kunnen klanten producten met korting kopen. “Onze marketingafdeling kan zeker niet worden beticht van gebrek aan originaliteit, want hiervoor werden toch ook zaken bedacht als Oranje-koppiez en Oranje-lijffiez rond het EK voetbal. Bovendien is de actie prijskrassen maanden geleden bedacht, toen was er nog geen spoor te bekennen van een kras-actie bij een ander”, zegt José Mes, woordvoerder van AH.

Reacties 1


Anke Leys 3 aug, 11:26

Een maatschappelijk onverantwoorde actie, die krasloten. Het is een ogenschijnlijk onschuldige vorm van gokken, maar kan al de aanzet zijn tot latere gokverslaving. Sinds 1 oktober 2021 is de markt voor online kansspelen gelegaliseerd. Daarmee werd het ook mogelijk voor kansspelplatforms om reclame te maken. Die "stortvloed" aan reclames voedt het risico op gokverslaving voortdurend. Laat een kraslot van AH niet de aanleiding zijn!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!