HEMA is flink in de prijzen gevallen in 2004
Gepubliceerd op
24 januari 2005 om
00:00
De HEMA heeft een goed jaar achter de rug waarin de warenhuisketen diverse prijzen in ontvangst mocht nemen. Voor de logistiek kreeg de HEMA de Logistiekprijs 2004, voor het personeelsbeleid de PW/Berenschot vakprijs en voor het marketingbeleid de Nima Jaarprijs. Volgens directievoorzitter Ronald van Zetten van de HEMA is het succes te danken aan het consistente beleid en de cultuur van het bedrijf. Daarnaast zijn succesfactoren dat het bedrijf alleen met eigen merken werkt, design, stijl, kwaliteit en een acceptabele prijs. Van de prijzenoorlog heeft de HEMA zich het afgelopen jaar niets aangetrokken. Een van de redenen daarvoor is dat door die lage prijzen innovatie onder druk komt te staan, en innovatie is juist een van de speerpunten van het beleid van HEMA. Volgens Van Zetten heeft de prijzenoorlog een neerwaarts effect op zowel kwaliteit, assortiment en service als de winkel zelf. `Het is bovendien ook niet nodig. HEMA blijft het goed doen qua omzet en marktaandeel, zonder dat de prijzen structureel zijn verlaagd`, aldus Van Zetten.
Reacties 0