Integratie van apparatuur voor home entertainment scoort matig bij consument
Gepubliceerd op 24 januari 2005 om 00:00
Volgens producenten van consumentenelektronica heeft geintegreerde apparatuur voor home entertainment de `wow factor` die hun omzet op kan stuwen. Convergentie is in, maar het is de vraag of de consument erop zit te wachten. Digitale camera`s, de iPod en TiVo-apparatuur zijn populair, maar consumenten hebben liever geen `Zwitsers zakmes` in hun bezit. Hoewel het aantal functies van elektronica voorlopig blijft toenemen, ziet de consument geen onmiddellijke noodzaak al die functies te integreren in 1 apparaat. De pc in de huiskamer brengen is meer het streven van fabrikanten dan van consumenten.In 2004 bedroeg de verkoop van consumentenelektronica in de VS 115,4 miljard dollar. Dat is 12,5% meer dan in 2003. Voor 2005 worden soortgelijke groeicijfers verwacht. De verkoop van liquid crystal displays bereikte in 2004 de 2 miljard dollar en die van digitale muziekspelers 1,2 miljard. Slechts 1,2 miljoen van de 18 miljoen verkochte pc`s was echter multifunctioneel. Om de behoefte aan geintegreerde apparatuur te vergroten, zullen fabrikanten de consument ervan moeten overtuigen dat een convergentie van toepassingen toegevoegde waarde biedt.
Reacties 0