Integratie van apparatuur voor home entertainment scoort matig bij consument

Volgens producenten van consumentenelektronica heeft geintegreerde apparatuur voor home entertainment de `wow factor` die hun omzet op kan stuwen. Convergentie is in, maar het is de vraag of de consument erop zit te wachten. Digitale camera`s, de iPod en TiVo-apparatuur zijn populair, maar consumenten hebben liever geen `Zwitsers zakmes` in hun bezit. Hoewel het aantal functies van elektronica voorlopig blijft toenemen, ziet de consument geen onmiddellijke noodzaak al die functies te integreren in 1 apparaat. De pc in de huiskamer brengen is meer het streven van fabrikanten dan van consumenten.In 2004 bedroeg de verkoop van consumentenelektronica in de VS 115,4 miljard dollar. Dat is 12,5% meer dan in 2003. Voor 2005 worden soortgelijke groeicijfers verwacht. De verkoop van liquid crystal displays bereikte in 2004 de 2 miljard dollar en die van digitale muziekspelers 1,2 miljard. Slechts 1,2 miljoen van de 18 miljoen verkochte pc`s was echter multifunctioneel. Om de behoefte aan geintegreerde apparatuur te vergroten, zullen fabrikanten de consument ervan moeten overtuigen dat een convergentie van toepassingen toegevoegde waarde biedt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!