Amerikanen noemen lezen als favoriete vrijetijdsbesteding

Van de Amerikaanse consumenten, die wekelijks over 19 uur vrije tijd kunnen beschikken, noemde 35% in 2004 lezen als hun favoriete vrijetijdsbesteding. Dit blijkt uit onderzoek van Harris Poll. Het is een opvallende stijging vergeleken met de 24% die lezen in 2003 noemde. Op de tweede plaats kwam tv-kijken met 21%. Tijd met het gezin doorbrengen stond met 20% op de derde plaats en dat percentage is de afgelopen jaren flink gestegen. In 2002 scoorde deze activiteit het hoogst bij slechts 11%. Het lijkt erop dat naarmate er minder kinderen geboren worden, de tijd die ouders aan hen besteden toeneemt. Computeractiviteiten als brede categorie tijdsbesteding scoorde bij 7% van de consumenten het hoogst. In 1995 was dat nog 2%. De activiteiten die daalden op de ranglijst waren vooral teamsporten, tuinieren en handwerken.Overigens leverde onderzoek van Fox News/Opinion Dynamics heel andere resultaten op. Bij de Harris Poll scoort lezen altijd goed, terwijl bij Fox meerdere malen per dag tv-kijken met 44% bovenaan staat. Meerdere malen per dag lezen scoort slechts 13%.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!