DA Retailgroep heeft een nieuwe commercieel directeur aangetrokken. Het bedrijf heeft hiervoor haar oog laten vallen op Annemieke Rijke. Zij was sinds half mei werkzaam als manager commercie binnen de organisatie.

Bij DA Retailgroep wordt Rijke (41) verantwoordelijk voor de commerciële ontwikkeling van de DA-formule in de markt. Zij stuurt de afdelingen category management, inkoop en marketing - bestaande uit in totaal twintig medewerkers - aan. “Het DA-merk is een van de sterkste Nederlandse merken en hét drogistenlabel bij uitstek. De beste drogist van Nederland en dat al elf jaar lang. Ik vind het fantastisch daar nu een onderdeel van te kunnen zijn en daar een bijdrage aan te mogen leveren”, aldus Annemieke Rijke.

Rijke heeft een ruime ervaring in commerciële retailfuncties. Deze heeft ze opgedaan bij diverse grote retailers op zowel strategisch als managementniveau. Zo is zij bij AS Watson Europe werkzaam geweest als Marketing Manager en bij Etos is zij als program director New Business onder andere verantwoordelijk geweest voor de ontwikkeling van het Parfumerieconcept Mooi en heeft ze gewerkt als unitmanager buying & merchandising. Ook bij Ahold, Albert Heijn en Vroom & Dreesmann heeft zij commerciële functies op managementniveau vervuld.

DA Retailgroep is de overkoepelende serviceorganisatie achter de 430 aangesloten DA winkels en ondernemers. De organisatie is in april 2007 overgenomen door een groep van investeerders onder aanvoering van Aletra Capital Partners.