Superunie beconcurreert Numico op babyvoedingmarkt

Numico’s Olvarit krijgt een nieuwe concurrent. Superunie, de inkoopcombinatie van onder meer Deen, Jumbo en Plus komt met een eigen huismerk voor babyvoeding. De supermarkten zetten Olvarit per direct minder prominent in de schappen.

Eerder gingen Albert Heijn en Kruidvat Superunie voor. Het nieuwe kindje van Superunie heet Bonbébé. De prakjes worden bij Heinz in Italië gemaakt. Volgende week worden ze geleverd aan tweeduizend supermarkten door heel Nederland.

Van alle potjes die begin dit jaar werden verkocht  was 8,4 procent van een huismerk. Eind juni was dat 13,6 procent. Bij de zuigelingenmelk vechten de huismerken zich nog harder in. Bijna zeven procent van de verkopen is van eigen merk. Dat is een verdrievoudiging ten opzichte van het begin van dit jaar.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!