'Bedrijven serieuzer met Second Life'

De Second Life-hype is vervlogen, bedrijven experimenteren niet langer ongericht in de virtuele wereld. Dat concludeert de stichting EPN, het platform voor de informatiesamenleving.

Door onderzoek van EPN kwam Second Life onder de aandacht van veel Nederlanders. De hype die daarop ontstond werd doorgeprikt na de publicatie van cijfers over het actieve gebruik van Second Life. Hierdoor kwam meer ruimte voor een meer genuanceerde benadering van Second Life en andere virtuele werelden, stelt EPN.

Om de ‘serieuze benadering' te ondersteunen, richtte EPN dit voorjaar samen met vier universiteiten het Platform Virtuele Werelden op. ING, ABN Amro en Philips behoren tot de participerende bedrijven. De site die bij het platform hoort werd vrijdag gelanceerd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!