Grenssupers bang voor biertoerisme

Supermarkten in de grensstreek maken zich grote zorgen over de voorgenomen accijnsverhoging op bier van dertig procent. Door de stijging is een kratje bier hier straks twee euro duurder dan in Duitsland.

Volgens het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) is het gevolg hiervan dat de Nederlandse consument zijn biertje over de grens gaat halen. “En natuurlijk doen velen dan ook meteen de andere boodschappen bij de oosterburen”, aldus Sija de Jong van het CBL. “Dit betekent omzetverlies voor de Nederlandse grenssupermarkten.”

Volgens De Jong wordt het drama nog groter als er ook nog eens een vettax wordt ingevoerd. “Als deze er ook nog bijkomt dan vrezen we een massale wekelijkse uittocht van de genotsconsument naar het buitenland.”

Lees ook: Verkoop Duitse wijn blijft groeien

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!