Unlimited Sports Group, eigenaar van Perry Sport, heeft twee sportmodeketens overgenomen. Met de nieuwe ketens, Time Out Sport en het Belgische Primo, ontstaat een groep van 270 winkelvestigingen.

In korte tijd is Unlimited Sports Group (USG) daarmee de grootste aanbieder van sportmode in Nederland geworden. “We hebben een stevige uitbreiding op stapel staan. Ook met een gevestigde keten als Perry kunnen we nog verder groeien”, stelt Pascal Kouwenhoven, chief operating officer van USG en verantwoordelijk voor het merkenbeleid.

Samen met Aktiesport, een keten die ook tot USG behoort, boekt Perry een omzet van ruim 175 miljoen euro per jaar. Anders dan Aktiesport en Perry is Time Out Sport een franchiseformule, bestaande uit 46 winkels in met name het noorden en oosten van het land. De overname behelst alleen de franchiseformule en het hoofdkantoor. Een tweede verschil heeft betrekking op het assortiment. Time Out Sport richt zich sterker op lifestyle artikelen in de sportmode.

Met de aankoop van Primo krijgt USG voet aan de grond in de Belgische detailhandel. Evenals Time Out Sport moet Primo kunnen profiteren van de gezamenlijke inkoop van merkartikelen.