P&G wil af van Duracell en Pringles

Proctor & Gamble heeft Blackstone Group in de arm genomen om kopers te zoeken voor chipsmerk Pringles en batterijproducent Duracell. Volgens analisten zou de verkoop van de activiteiten de fabrikant van consumentenartikelen rond de 13,5 miljard dollar kunnen opleveren.

Met omzetten van boven de één miljard dollar behoren de merken tot de omzetkanonnen van P&G. Probleem is dat met dit soort bedragen de grens van het bereikbare in zicht komt. De concurrentie is hevig en ieder jaar wordt het moeilijker te voldoen aan P&G’s doelstelling de omzet met vier tot zes procent te laten groeien. Bovendien scoren beide producten niet hoog als het gaat om gezond- en duurzaamheid, factoren die in toenemende mate van belang zijn voor het winstprofiel van de ondernemingen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!