Sony Ericsson ziet prijs per mobieltje dalen

Sony Ericsson, de op drie na grootste producent van mobieltjes ter wereld, heeft in het derde kwartaal een nettowinst behaald van 267 miljoen euro. Dat is tien procent minder dan de winst die in dezelfde periode vorig jaar werd bijgeschreven.

De Zweeds-Japanse joint venture heeft zich de laatste kwartaal met name toegelegd op opkomende markten als Latijns-Amerika en India. Hierdoor steeg het aantal afgeleverde toestellen van 19,8 miljoen naar 25,9 miljoen.

Maar de focus op markten waar de inkomens lager liggen zorgde eveneens voor een daling van de gemiddelde verkoopprijs per mobieltje. Deze prijs daalde van 147 euro naar 120 euro per gemiddeld mobieltje, waardoor ook de omzetstijging, met 6,7 procent naar 3,11 miljard euro, achterbleef bij de verwachtingen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!