Dixons.nl schrapt verzendkosten

Consumenten die producten op de website van Dixons bestellen, hoeven geen verzendkosten meer te betalen. De multimediaketen schrapt deze kosten als gebruik wordt gemaakt van de betaalmethode iDEAL.

Uit diverse onderzoeken blijken hoge verzendkosten consumenten tegen te houden om via internet te shoppen. De ICT Barometer van Ernst & Young geeft bijvoorbeeld aan dat meer dan de helft van de consumenten deze kosten als grootste ergernis ervaart. Volgens de onderzoekers is daar verandering in gekomen sinds de introductie van iDEAL.

“Net als bij al onze vestigingen in het land, helpen wij onze klanten ook online graag bij het maken van een keuze”, zegt Dixons CEO Johan Lesterhuis. “Onderdeel van die klantvriendelijkheid is dat we met onze commerciële activiteiten oplossingen bieden voor bestaande ergernissen. We hebben inmiddels enkele acties met gratis verzending gehad. Dit leverde goede resultaten op. Consumenten ervaren het schrappen van verzendkosten als een extra service.”

Zie dit persbericht voor meer informatie.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!