Steeds meer consumenten weten in België de weg te vinden naar discounters Lidl en Aldi. Supermarktketen Delhaize begint hier onder te lijden. “Ons marktaandeel is licht gedaald het afgelopen jaar”, zei Michel Eeckhout, de nieuwe bestuursvoorzitter van Delhaize België gisteren tijdens de opening van een nieuwe winkel. “De grote winnaars zijn discounters. De grote verliezer is Carrefour.” Exacte cijfers wilde hij niet noemen.
Grootste boosdoener van het klantenverlies binnen bijvoorbeeld Delhaize is de recente start van de verkoop van A-merken binnen discountwinkels. “Hard discounters hebben klanten getrokken met het nieuwe aanbod van A-merken. En als de klant daar eenmaal binnen is, koopt hij ook andere producten. Belgische consumenten switchen regelmatig tussen de verschillende ketens. We moeten daarop inspelen met ons eigen huismerk.” Om weer meer klanten naar de winkels te lokken, gaat Delhaize zich de komende jaren meer richten op het onderscheiden van de formule. Dit wil zij doen door zich meer te concentreren op de pijlers kwaliteit (het aanbieden van hoogwaardige producten) en gezondheid.
Prijsvechters snoepen omzet Delhaize af
Gepubliceerd op 24 oktober 2007 om 00:00
Reacties 0