Visconsumptie van Nederlander verandert

De vissector wordt geconfronteerd met een veranderend eetgedrag. Gezamenlijk en op vaste tijden eten zal in de toekomst bij huishoudens in Nederland steeds minder vaak voorkomen. De 24-uurs economie en de individualisering van de samenleving zijn hier debet aan. Consumenten eten wanneer het hen het beste uitkomt. Het aantal dagen met snackmomenten neemt toe. Voor het eten van vis onderweg wil de consument terecht kunnen bij viswinkels, kraampjes of broodjeszaken. Visproducenten haken op deze marktontwikkeling in door meer maaltijden en maaltijdcomponenten in hun assortiment op te nemen. Met het afnemen van de gemiddelde gezinsgrootte zullen de verkochte hoeveelheden ook kleiner worden. Daarnaast zullen er meer variaties op tafel staan, bijvoorbeeld verschillende soorten groenten, vlees en vis. Er wordt veel verwacht van kant-en-klare pasta`s met vis. De moderne consument heeft verder meer aandacht voor gezonde producten. Het is de verwachting van de vissector dat gekweekte vis minder verkocht gaat worden. Consumenten geven de voorkeur aan producten die op natuurlijke wijze tot stand zijn gekomen. De vissector werkt bovendien aan het bereiken van meer jongeren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!