‘Auw…van Mora’ werkt al na zeven uur

Stichting Wakker Dier heeft de radio- en bannercampagne Auw…van Mora tegen snackfabrikant Mora stopgezet. De stichting wilde Mora dwingen te stoppen met de onverdoofde castratie van (pasgeboren) biggen. Zeven uur na lancering van de campagne ging het bedrijf overstag. Mora weigerde eerder een toezegging te doen.

Eerder dit jaar boekte Wakker Dier succes met haar acties bij de HEMA en de supermarkten, die toezegden vanaf 2009 te stoppen met de onverdoofde castratie. Unox, La Place en Struik sloten zich hier later bij aan.

De Biologische varkenssector verdooft al sinds afgelopen zomer. McDonald's en varkensvleesproducent De Hoeve zijn ondertussen al geheel gestopt met castreren. Zij passen diervriendelijkere methodes dan castratie toe om berengeur te voorkomen. Naast Mora hebben ook onder meer Burger King, Febo en Stegeman nog geen bereidheid getoond om over te schakelen.

Vandaag zal in de Tweede Kamer een motie worden behandeld om het onverdoofd castreren te verbieden. Een soortgelijke motie in 2006 haalde geen meerderheid omdat CDA, VVD, SGP, PVV en Christen Unie zich ertegen verzetten.

Klik hier voor het persbericht

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!