Nederlandse supermarktklanten hebben foodmerk Hertog uitgeroepen tot Merk van het Jaar 2007. Dit heeft de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) woensdag bekendgemaakt.
Naast het Unilever-merk vielen ook andere merken in de prijzen. Zo ontvingen De Ruijter en Honig een eervolle vermelding voor hun tweede en derde plaats. De FNLI heeft de verkiezing samen met EFMI Business School en GfK Panel Services Benelux uitgeroepen, om zo de waardering van de Nederlandse supermarktklant te meten.
Winnaars per categorie:
Categorie bier: Hertog Jan
Categorie non-alcoholische dranken (exclusief zuivel): Douwe Egberts
Categorie snacks, zoetwaren, ontbijtproducten, brood en banket: De Ruijter
Categorie kruidenierswaren overig: Honig
Categorie zuivel, kaas en geelvetten: Campina
Categorie vers, salades, diepvries en verpakte groenten: Hertog
Categorie persoonlijke verzorging en schoonmaak: Gillette
Merk van het Jaar: Hertog
Gepubliceerd op 9 november 2007 om 00:00
Reacties 0