De Nederlandse webwinkels draaien op volle toeren om de sinterklaas- en kerstbestellingen aan te kunnen. Dat schrijft het AD maandag.
“Twee weken geleden hebben we onze personele bezetting al moeten opschroeven”, constateert Daniel Ropers, directeur van Bol.com. “De verkopen voor de feestdagen beginnen ieder jaar vroeger. De hoge penetratie van breedband in Nederland, en het feit dat steeds meer Nederlanders ontdekken dat webwinkelen makkelijk is, zorgen daarvoor.”
Onderzoeksbureau Forrester Research signaleert een ‘aanval van sint- en kerstkoopwoede via internet’. Het internationaal opererende onderzoeksbureau constateert een verkoopexplosie van 58 procent ten opzichte van 2006, en schat het totale bedrag aan internetverkopen in Nederland op 3,8 miljard euro. Het bureau waarschuwt de sites begin december op volle sterkte te zijn, ‘want dan begint de rush pas echt’.
Webwinkels op volle toeren door Sint
Gepubliceerd op 12 november 2007 om 00:00
Reacties 0