Boete voor Tony's Chocolonely

De educatieve omroep RVU heeft een boete van 20 duizend euro opgelegd gekregen. De omroep kreeg de straf wegens ontoelaatbare reclame voor chocolademerk Tony's Chocolonely in het programma Keuringsdienst van Waarde. Volgens het Commissariaat voor de Media, het instituut dat de sanctie uitvaardigde, is de boete lager uitgevallen ‘omdat de marketing van de chocoladereep een journalistiek doel diende'’.

Vanaf 2003 maakt de Keuringsdienst van Waarde televisieprogramma's over misstanden in de cacao-industrie. Uiteindelijk resulteerde dit in het op de markt brengen van een eigen 'slaafvrije' chocoladereep; Tony's Chocolonely.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!