Er wordt volop Sinterklaassnoepgoed gekocht in de supermarkt. Dat meldt het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), belangenbehartiger van de supermarktbranche.
Naar schatting eten consumenten in de maanden november en december in totaal tien miljoen kilo Sinterklaassnoepgoed. De verkoop van dit snoepgoed was vorig jaar goed voor een omzet van 37 miljoen euro. Dit jaar verwacht het CBL een omzetstijging van vijf procent.
Hoogtepunt van de verkopen vindt plaats in de weken na aankomst van Sinterklaas in Nederland. Dan vliegen de chocoladeletters, marsepein en het taai taai de supermarkten uit. De consument begint al voor de intocht van Sinterklaas producten als pepernoten, kruidnootjes, speculaasbrokken en gevulde speculaas te kopen. In veel supermarkten kan Sint ook voor kleine schoencadeautjes terecht.
‘Meer Sinterklaassnoepgoed verkocht’
Gepubliceerd op 15 november 2007 om 00:00
Reacties 0