Bijna een derde van de Belgische consumenten gaat het liefst naar Colruyt. Op nummer twee en drie staan Delhaize De Zeeuw (zestien procent) en AD Delhaize (elf procent). Daarna volgen Carrefour (elf procent) en Aldi (negen procent).
Dat blijkt uit een telefonisch onderzoek van het Onderzoeks- en Informatiecentrum van de Verbruikersorganisaties (OIVO). Voor het onderzoek werden 804 Belgen ondervraagd.
Van hen denkt 52 procent dat de prijzen bij Aldi het laagst zijn, tegen 35 procent die Colruyt het goedkoopst inschat. Bij de keuze van een supermarkt spelen nabijheid (42 procent), prijs (veertien procent), productversheid (tien procent) en parkeergelegenheid (zeven procent) een belangrijke rol, evenals kwaliteit (vijf procent) en productvariatie (twee procent). Voor het eerst sinds 2002 nam de belangstelling voor voedingswinkels met fair trade-producten niet meer toe.
Colruyt favoriete super in België
Gepubliceerd op 20 november 2007 om 00:00
Reacties 0