Deli XL wil ‘Ik Kies Bewust-logo’ voeren

Voedingsgroothandel Deli XL gaat haar producten vanaf januari voorzien van het ‘Ik Kies Bewust-logo’. Met het logo kunnen consumenten een bewuste keuze maken voor producten met een gezonde samenstelling.

Deli XL is de eerste voedingsgroothandel die deelneemt aan Ik Kies Bewust. Het bedrijf participeert met producten van het eigen huismerk en met producten van een nieuw front-of-house merk, dat begin 2008 wordt geïntroduceerd: fresh4you.

Om het logo te mogen voeren moet een leverancier voldoen aan internationale aanbevelingen voor gezondere voeding. Producten worden beoordeeld op hun voedingskundige samenstelling, waarbij wordt gekeken naar het gehalte aan verzadigd vet, suikers, zout en de noodzakelijke voedingsstoffen, zoals vezels.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!