Ikea werd vorige week voor de derde keer achter elkaar gekozen tot Beste Winkelketen van Nederland. Volgens Otto Cazemier, adjunct directeur van Ikea Nederland, heeft Ikea woninginrichting en design betaalbaar gemaakt. “Dat is de sleutel tot ons succes.”
De publieksprijs werd dit jaar voor het eerst uitgereikt door de Stichting Retail Jaarprijs. De stemming werd verricht onder leiding van Onderzoeksbureau Q&A. De Zweedse meubelketen won in drie categorieën: ‘Beste Warenhuis en Huishouden’, ‘Wonen’ en ‘Brick or click’. “Na twee keer gewonnen te hebben hadden we dit nooit verwacht”, aldus Cazemier. “Ontzettend leuk en we zijn erg trots dat we zo gewaardeerd worden.”
Opvallend is dat Ikea ook werd verkozen tot beste winkel op internet. “Daar was ik enorm verbaasd over”, zegt Cazemier. “Ik denk dat klanten de site gebruiken om zich te oriënteren. De eerste voorbereidingen zijn al wel begonnen, maar voorlopig komt er geen webwinkel.”
‘Betaalbaar design sleutel van succes’
Gepubliceerd op 26 november 2007 om 00:00
Reacties 0