Jeans Centre voert restyling door
Gepubliceerd op 1 februari 2005 om 00:00
De winkels van Jeans Centre gaan een restyling doorvoeren. In de eerste plaats betreft het de collectie: het aantal verschillende items wordt vergroot en het aantal exemplaren per item verlaagd. Op die manier kan er meer de nadruk worden gelegd op modische items. Bovendien krijgt de vrouwencollectie meer ruimte: het aandeel vrouwenmode ten opzichte van mannenmode wordt verhoogd van 30% naar 50%. De mannen- en vrouwencollectie worden daarnaast nadrukkelijker van elkaar gescheiden. Het is overigens niet alleen de collectie die wordt gerestyled, dit geldt ook voor het interieur en exterieur van de winkels. Zo zullen de groene kleur en de karakteristieke fiets voor de deur plaats moeten maken, evenals de grote borden en posters waarmee Jeans Centre de aandacht vestigde op de lage prijzen. Volgens algemeen directeur Gaston van den Broek is dit namelijk niet meer nodig: `We zijn een landelijke keten en mensen kennen onze prijsstelling nu wel.` Overigens is onlangs het bericht naar buiten gekomen dat moederbedrijf Euretco de winkels van (onder andere) Jeans Centre van de hand wil doen. De restyling zou dus bedoeld kunnen zijn om de verkoop van de winkels te vergemakkelijken.
Reacties 0