Meerderheid van mannelijke klanten hecht waarde aan klant-privileges
Gepubliceerd op 1 februari 2005 om 00:00
In de huidige lastige tijden voor de detailhandel is er de ondernemers veel aan gelegen om hun vaste klanten te behouden en hen te stimuleren tot het doen van extra aankopen. Uit een steekproef die onderzoeksbureau GfK hield onder 1.400 mannen in verschillende leeftijdscategorieen, blijkt dat zij vaak gecharmeerd zijn van de extra aandacht die zij krijgen van de winkelier. Eenderde stelt privileges zoals een klantenkaart of een vaste-klanten-korting op prijs, terwijl 28% het prettig vind dat de winkelier hem via mailings op de hoogte houdt van nieuwe producten of acties. Tegelijkertijd wenst 33% helemaal niet geconfronteerd te worden met dergelijke reclame-uitingen. Dat geldt in de sterkste mate voor klanten in oudere leeftijdscategorieen (55+): van hen wil 40% liever geen reclame- of marketinguitingen ontvangen. Ook blijken jongere klanten (20-24 jaar en 24-35 jaar) vooral geinteresseerd te zijn in mogelijke privileges en niet zozeer in mailings. Mailings zijn het meest geliefd bij klanten tussen de 35 en 44 jaar.
Reacties 0