Sinterklaas tast dieper in de buidel

Nederlanders besteden dit jaar flink meer aan Sinterklaasaankopen dan vorig jaar. Gaven we vorig jaar 760 miljoen euro uit aan cadeautjes, dit jaar komen de verwachte uitgaven op 820 miljoen euro uit.

Dat zegt de Nationale Winkelraad van MKB-Nederland op basis van een enquête onder de bij haar aangesloten branches. De winkelraad verwacht dat de detailhandel met kerst nog meer verkoopt.

De sintaankopen worden vooral gedaan bij speelgoedzaken. Populairste item blijft Lego, met vlak daarachter Playmobil. Bordspellen lopen prima, met name ‘ Het Huis Anubis’, dat is uitgeroepen tot Speelgoed van het Jaar. Ook is de digitale camera speciaal voor kinderen niet aan te slepen en zijn spelcomputers Wii en de DS Lite (Ninento) in trek. Verwacht wordt dat de trend van meer verkocht elektronisch speelgoed zich doorzet richting de kerst.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!