Boekwinkelketen Bruna is niet gelukkig met de berichtgeving over de veronderstelde onbereikbaarheid van haar webwinkel. Het bedrijf noemt de conclusie dat Bruna.nl de slechtste webwinkel van Nederland is ‘te kort door de bocht’.
In een recent aantal onderzoeken naar de bereikbaarheid van webwinkels scoort Bruna.nl slecht. Daaruit wordt volgens de boekwinkelketen ten onrechte de conclusie getrokken dat Bruna.nl de allerslechtste webwinkel van Nederland is.
“Bruna.nl is in oktober live gegaan met een splinternieuwe webshop. Daar horen altijd kinderziektes bij”, aldus Elise Hansen, Manager ICT en Procesbeheer bij Bruna. “Bruna is in deze beginperiode op bepaalde momenten niet bereikbaar. Meerdere webwinkels hebben daar mee te maken in zo’n fase. Overigens heeft de tijdelijke onbereikbaarheid geen negatieve invloed gehad op de bezoekersaantallen. Dat percentage is na het online gaan van de nieuwe website toegenomen met 37 procent."
“De conclusie dat Bruna de slechtste webwinkel van Nederland heeft, is echt te kort door de bocht”, stelt Hansen. “Bereikbaarheid van de webwinkel is één van de aspecten die de kwaliteit van een webwinkel bepalen, maar zeker niet de enige. Op een aantal andere punten heeft Bruna.nl wel een sterke vooruitgang geboekt. Zo is de site zoekmachinevriendelijk ingericht en is het bestelproces gebruiksvriendelijker gemaakt. Ook heeft Bruna.nl een frisser, overzichtelijker design gekregen.”
Bruna oneens met titel ‘slechtste webwinkel’
Gepubliceerd op 5 december 2007 om 00:00
Reacties 0