Keurslagers zagen omzet weer toenemen in 2004

Na een daling van 4% in 2003 is de omzet van de Keurslagers in 2004 weer gemiddeld met 1,5% gestegen. De klantenindex daalde echter naar 98,9%. Dat is wel nog een stuk hoger dan de 95,2% in 2002. Volgens directeur Ruud Bakker van de Vereniging van Keurslagers, die eind 2004 572 leden telde, is de gestegen klantenindex te danken aan de prijzenoorlog bij de supermarkten. `Consumenten kregen in de gaten dat de lage prijzen ten koste van de kwaliteit, service en bediening gingen en kozen toch voor specialisme en kwaliteit`, aldus Bakker. De omzetstijging van 1,5% is volgens Bakker te danken aan een goede tweede helft van 2004. De zomer was het afgelopen jaar minder goed voor de slagers dan in 2003, toen tijdens een extreem lange zomer goed werd gescoord met barbecueproducten.In 2005 zet de stijgende lijn zich door. In de eerste drie weken van het jaar zijn de klantenaantallen en omzetindex uitgekomen op 103. De klanten zijn loyaler geworden, hebben vaker een Keurslager-spaarpas en zetten meer spaarpunten om, aldus de Keurslagers.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!