Lagere januari-omzet bij supermarkten

De Nederlandse supermarkten hebben in januari een omzet van € 1,89 miljard behaald. Dit is 1,9% lager dan in de openingsmaand van 2003. Dat de verkoop 1,9% lager uitkwam, had ook te maken met de verschuiving van de aankopen rond oud en nieuw. Zonder deze verschuiving zou de omzet 1,4% lager uit zijn gekomen. De waarde van de gemiddelde kassabon is met 1,1% gestegen tot € 19,23. “De daling zit in het aantal bezoekers. Consumenten zijn zo lang bestookt met aanbiedingen dat ze er genoeg van lijken te hebben. Het is slecht nieuws voor supermarkten. Die moeten nu manieren vinden om zich te onderscheiden”, aldus onderzoeksbureau GfK.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!