Man koopt steeds meer ondermode

Nu veel vrouwen de geneugten en gemakken van mooie lingerie hebben ontdekt, is er ook bij de mannen iets aan het veranderen. Dat blijkt uit een rondgang door het Algemeen Dagblad.

“Mannen kopen steeds meer zelf hun ondergoed,” zegt Nicolette van Bruggen, manager ondermode en lingerie van de HEMA. Het warenhuis is goed voor zo’n twintig procent van de lingerieverkopen in Nederland. “Degelijk, klassiek ondergoed wordt nog steeds goed verkocht, maar we zien een enorme stijging van de verkoop van de boxer, ten koste van de slip. En in plaats van het traditionele witte hemd draagt een man vaak liever een T-shirt.”

Zwart is bij de HEMA voor mannen nog veruit de favoriete kleur, gevolgd door grijs en donkerblauw. Maar ook voor de kleuren groen en rood heeft men belangstelling. “De invloed van de mode op de ondermode is bij de dames veel groter dan bij de heren. Wat dat betreft moeten mannen nog een inhaalslag maken,” legt Van Bruggen uit.

Bij de net geopende Triumph-merkwinkel in de Haagse binnenstad, wordt ook ondermode voor mannen verkocht. “Mannen zijn minder vernieuwend dan vrouwen,” signaleert Rob Brand, directeur van Triumph Benelux. “Vooral bij jonge mannen komt het er op aan. Dat geldt trouwens ook voor jonge meiden. Zij willen niets fout doen. Een jonge man wil aangetroffen worden in een strakke boxer, een tienermeisje in een hipster. De string is duidelijk wat op z’n retour.’’

In de eigen winkels wil Triumph zijn eigen merken (Triumph, Sloggi, het luxe Valisere en Hom) beter onder de aandacht brengen. Er zijn nu zeven Triumph special stores in Nederland, binnen drie à vier jaar moeten dat er 25 zijn. Ook Triumph zoekt het, net als concurrent Hunkemöller, vooral in het buitenland.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!