Supers zetten prijzenoorlog voort

De consument lijkt genoeg te hebben van de prijzenslag in de supermarktbranche, maar de branche zelf nog niet. Consumenten geven volgens onderzoeksbureau GfK minder uit in de winkels en ook fabrikanten verzetten zich. Het ‘koek-geding’ tussen AH en Peijnenburg is hier een goed voorbeeld van. Ondanks de weerstand heeft Albert Heijn aangekondigd gewoon door te gaan. En als de marktleider prijzen verlaagt, volgen andere ketens. ‘We hebben onze klanten beloofd ook dit jaar op de prijzen te letten', zegt de woordvoerster van Albert Heijn. ‘We zijn pas klaar als we de gewenste middenplaats in de markt hebben bereikt. En zover is het nog niet.' Maar volgens GfK hebben de prijsverlagingen van de marktleider niet het gewenste effect. Elke keer als er nieuwe verlagingen komen, doet de rest van het land ook mee, waardoor het prijsverschil tussen Albert Heijn en andere supermarkten vaak gelijk blijft. De klant lijkt zich intussen niet meer zoveel te interesseren voor de prijzen. ‘Consumenten zijn zo lang bestookt met aanbiedingen dat ze er genoeg van hebben', zegt J. Holla van GfK. ‘Ze zijn alleen nog in beweging te krijgen bij extreme aanbiedingen.'

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!