Consumententijdschriften doen het goed

Tijdschriften zijn populair bij de Nederlandse consument. De totale verspreide oplage van publiekstijdschriften groeide in het derde kwartaal van het voorbije jaar met 940 duizend tot 27,1 miljoen exemplaren. Dat is een plus van 3,6 procent, in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder. Dat blijkt uit oplagecijfers van Het Oplage Instituut (HOI).

Vrijwel alle tijdschriftsegmenten groeiden. De beste cijfers waren voor de auto- en motorbladen, de specialinterestbladen, de culinaire bladen, de opiniebladen en de tijdschriften voor vrouwen.

De krantenmarkt heeft nog altijd te maken met dalende oplages. De meeste betaalde dagbladen gingen in oplage achteruit. Gezamenlijk daalden die kranten in oplage met 1,7 procent tot 3.686.992 stuks.

De gratis dagbladen brachten juist steeds meer exemplaren uit, 1.720.523 in totaal. Een gezamenlijk percentagegroei in dit segment geeft HOI, Instituut voor Media Auditing, niet, omdat er ten opzichte van het derde kwartaal 2006 een paar nieuwkomers waren op de markt van gratis kranten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!