Winkels moeten zich met hun verkooppersoneel onderscheiden
Gepubliceerd op 4 februari 2005 om 00:00
Goede verkoopprestaties zijn vooral te danken aan scholing en talent. De Harense Smid is een goed voorbeeld van een organisatie die serieus omgaat met deze materie. Het succes van een winkel wordt door meerdere factoren bepaald. Een van de belangrijkste factoren bij de uiteindelijke deal met de klant is het verkooppersoneel. Volgens personeelsmanager Bart van Baars van De Harense Smid is het tegenwoordig erg moeilijk om je te onderscheiden. Het prijspeil in de sector ligt zeer laag en bijna iedereen doet aan promotie. Wat er dan nog overblijft van de bekende marketing-P`s is de p van personeel.Verkooppersoneel kent volgens Van Baars een zeer verantwoordelijke taak omdat de organisatie wil dat aan klanten een eerlijk en uitgebreid advies wordt gegeven. `Het is onze overtuiging dat vakbekwaam personeel uiteindelijk de meeste garantie biedt op continuiteit en succes van de onderneming`, aldus Van Baars. De Harense Smid investeert veel in de kwaliteit van het verkooppersoneel om het huidige niveau vast te houden. De speciale aandacht voor de klant heeft volgens Van Baars vooral te maken met het feit dat De Harense Smid een echt familiebedrijf is.
Reacties 0