Consumenten wisselen waardebonnen online vaker in dan offline
Gepubliceerd op 4 februari 2005 om 00:00
Online zijn waardebonnen een waardevoller marketinginstrument dan offline. Uit onderzoek onder Britse consumenten door Bounty Insight in opdracht van Diss Promotional Services blijkt dat 87% van de ondervraagden wel eens waardebonnen of andere coupons die via het internet aangeboden worden had gebruikt. Hiervan had bijna de helft in de vier weken voorafgaande aan het onderzoek een productmonster aangevraagd en 18% in de afgelopen week. Bijna de helft van degenen die producten op proef of coupons hadden gebruikt, had gereageerd op internetreclame voor een proefmonster, 28% reageerde op een tv-commercial en 18% op mond-tot-mondreclame.Volgens Diss blijkt hieruit dat online waardebonnen een effectief marketinginstrument zijn dat dikwijls onderschat wordt. Adverteerders nodigen consumenten uit tot interactie en dat is essentieel bij het opbouwen van een band met de klant. Wel blijkt dat consumenten die online reageren op een waardebon een snellere respons verwachten dan zij offline doen. Ruim tweederde verwacht hun proefmonster binnen tien dagen te ontvangen; slechts 18% is bereid de gebruikelijke vier weken te wachten.
Reacties 0