Mannen nemen `vrouwelijke` lifestyle-elementen over

Feminisering van de lifestyle en het koopgedrag van mannen is een duidelijke trend, maar de redenen kunnen per man verschillen. Uit onderzoek van het Britse Link Consumer Strategies blijkt dat er ten opzichte van feminisering vier groepen mannen zijn op basis van attitude, kleedgedrag en de wens op te vallen: Traditional Men, Lad Men, Professional Men en Salon Men.Traditional Men (40%) en Lads (20%) zijn de groepen die niet op willen vallen, zich aanpassen en zich op hun gemak willen voelen. Hierop baseren zij hun kleedgedrag en cosmeticagebruik. Professional Men (30%) en Salon Men (10%) willen wel opvallen en een bepaald imago uitstralen. Hier krijgen zij zelfvertrouwen door en ze denken zo meer mogelijkheden te hebben. De Traditional Men en Lad Men willen onder geen voorwaarde als vrouwelijk overkomen en houden vast aan stereotype mannelijke eigenschappen. Lichaamsverzorging en kleding zijn zogenaamd onbelangrijk. Salon Men dragen maatpakken, gebruiken cosmetica en ondergaan schoonheidsbehandelingen. Een Professional Man gebruikt kleding en cosmetica vooral om indruk te maken, zowel professioneel als bij de vrouwen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!