Prijsconcurrentie tussen supermarkten wordt locatieconcurrentie

De strijd tussen de supermarktketens zal zich volgens Jan Brouwer, CEO van Schuitema, de komende periode gaan toespitsen op vestigingslocaties. De prijsconcurrentie is over haar hoogtepunt heen en zal overgaan in een locatieoorlog. De Nota Ruimte biedt supermarkten meer ruimte om zich aan de randen van steden te vestigen. Het is volgens Brouwer in een interview in het Financieele Dagblad van groot belang, om op tijd op de juiste plaats aanwezig te zijn om zo marktdominantie veilig te stellen. Je moet volgens Brouwer zorgen,dat je de enige of beste supermarkt bent in een verzorgingsgebied. Jan Brouwer denkt, dat de bedrijven met ‘de diepste zakken’ de beste uitgangspositie hebben om deze locatieslag te winnen. Schuitema is geïnteresseerd om supermarkten van andere ketens waar mogelijk over te nemen. “Wij zijn financieel, strategisch en commercieel een aantrekkelijke partner”, aldus Brouwer.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!