Primera: StadsKiosk interessant experiment

De StadsKiosk van de Retail Development Company (RDC) weet de ogen van Primera op zich gericht. Gert van Doorn, formulemanager van de gemakswinkelketen, zegt de uitrol van de ‘krantenstalletjes’ in Nederland met belangstelling te gaan volgen. Volgens Van Doorn had Primera een paar jaar terug soortgelijke plannen, maar werden toen vraagtekens gezet bij de rentabiliteit.

In plaats van de ‘risicovolle’ kiosken besloot Primera zich te richten op de groei van de inmiddels 350 winkels. Over vijf jaar mikt de formule op 500 vestigingen. Volgens de formulemanager zit bij de StadsKiosk van RDC het grootste probleem in het krijgen van vestigingsvergunningen in grote steden. “Maar het blijft een interessant experiment.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!