Unilever wint zaak om vaatwastablet

De Britse zeepfabrikant Reckitt heeft het kort geding tegen de Nederlands-Britse branchegenoot Unilever over de verpakking van vaatwastabletten verloren. Unilever hoeft zijn pakken Sun-vaatwastabletten met daarop de slogan ‘+50 procent gratis’ niet uit de schappen te halen, zoals Reckitt had geëist. Dat oordeelde de voorzieningenrechter in Amsterdam donderdag.

Reckitt beschuldigde Unilever ervan de 'actieverpakking' van zijn vaatwastabletten Calgonit te hebben nageaapt. Daardoor zou Calgonit voor consumenten veel duurder lijken dan Sun en minder worden verkocht. De rechter oordeelde echter dat ‘het prijsvoordeel voor de consument in beide gevallen hetzelfde is.’

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!