De appel blijkt populair onder consumenten. De ronde fruitsoort staat op nummer één in de rij van populaire fruitsoorten en verleidt ons het meest tot het eten van fruit. Dit blijkt uit onderzoek uitgevoerd door TNS NIPO onder 602 respondenten in opdracht van Kanzi, een nieuw appelmerk dat eerder dit jaar werd geïntroduceerd.
De banaan staat op de tweede plaats, gevolgd door de mandarijn op nummer drie. De kiwi valt het minst in de smaak bij de ondervraagden, maar bij jongeren scoort deze opvallend hoog in populariteit.
Een van de belangrijkste criteria waarop we een appel uitzoeken blijkt ‘gaafheid’ te zijn: we willen geen beurse plekken zien. Maar juist deze gaafheid laat naar onze mening nog het meest te wensen over.
Nederlanders blijken enthousiaste appeleters: maar liefst 69 procent zet wekelijks de tanden in deze verleider van de fruitschaal. Bijna een derde (29%) van de Nederlanders eet twee tot vier keer per week een appel en twaalf procent zelfs elke dag. Smaak blijft natuurlijk het belangrijkst bij de keus van een appel, zegt 88 procent van de Nederlanders.
Lees voor meer informatie het persbericht.
‘Appel populairste fruitsoort’
Gepubliceerd op 18 januari 2008 om 00:00
Reacties 0