Klanten Otto vangen weer bot over lcd-tv

Klanten van het postorderbedrijf Otto hebben ook in hoger beroep geen gelijk gekregen. Het postorderbedrijf hoeft geen lcd-televisies te leveren voor 99 euro, ook al stond de tv eind 2006 voor deze prijs op de website. Zo luidde dinsdag het oordeel van het gerechtshof in Den Bosch. De rechter in Breda kwam vorig jaar tot dezelfde uitspraak.

Door een fout in het computersysteem van Otto was de prijs voor een wandsteun geplaatst bij de lcd-televisie. Het hof stelde vast dat de aanbieding overduidelijk een vergissing was geweest. Consumenten hadden volgens het hof kunnen weten dat de lage prijs niet klopte. De door Otto aangeboden televisie kostte eigenlijk 1200 euro.

Op het moment dat Otto de fout constateerde, had het bedrijf zeventien bestellingen ontvangen. Daarna stond de advertentie nog enige tijd op de website, omdat de fout alleen door de it-afdeling van het moederbedrijf in Duitsland aangepast kon worden.

Toen media lucht kregen van de vermeende stuntaanbieding en erover schreven, kwamen er veel meer bestellingen binnen. Uiteindelijk bestelden veertienduizend kopers tevergeefs de lcd-tv. Onder hen waren volgens Otto verschillende handelaren. De speciaal opgerichte stichting Postwanorder spande daarop namens 850 mensen een kort geding aan tegen het bedrijf.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!