GM en Toyota strijden om koppositie

General Motors (GM) en Toyota zijn in een nek-aan-nekrace verwikkeld om de positie van ’s werelds grootste autoproducent. GM maakte woensdag bekend in 2007 wereldwijd ruim 9,369 miljoen voertuigen te hebben verkocht, vrijwel net zoveel als zijn Japanse aartsrivaal.

Eerder leek het Amerikaanse autoconcern nog zijn positie als ’s werelds grootste autoproducent na 76 jaar kwijt te raken aan Toyota. Maar dankzij een sterke verkoop in het vierde kwartaal kwam de verkoop van GM uiteindelijk vrijwel gelijk uit met die van Toyota. Toyota maakte eerder deze maand bekend vorig jaar 9,370 miljoen wagens te hebben verkocht.

Vooral in opkomende markten doet GM het goed. Zo verdubbelde de verkoop in Rusland bijna en werden in China voor het eerst meer dan een miljoen auto’s verkocht. De buitenlandse verkoop van GM is goed voor 59 procent van het totaal. In de Verenigde Staten kalft de verkoop van GM al jaren af, terwijl die van Toyota en andere Japanse automerken juist alsmaar stijgt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!