‘Voedselprijzen zijn een ramp’

Retailers en fabrikanten worstelen met de prijsstijgingen van onder meer kaas, brood en bier. “De voedselprijzen zijn een ramp”, zegt Philippe Vorst, medeoprichter en directeur van pizzaketen New York Pizza, in dagblad De Gelderlander. De stijging van vooral de melk- en kaasprijs heeft grote gevolgen voor zijn bedrijf, maar vooral voor zijn pizza’s. “Dat kost ons tonnen”, aldus Vorst.

Dirk van den Broek, directeur van de gelijknamige supermarktketen, ziet zijn inkopers met rode hoofden rondlopen. “Zij moeten onderhandelen met de fabrikanten, die de hoge prijzen aan ons willen doorberekenen. Die onderhandelingen zijn messcherp. Er staat ons nog heel wat te wachten.”

De supermarktdirecteur probeert de hoge prijzen zoveel mogelijk uit zijn supers te houden. “In onze sector is nog altijd een prijzenoorlog gaande. Consumenten zullen de broekriem aanhalen en nog kritischer naar de prijzen kijken”, voorziet Van den Broek. “Dat veroorzaakt spanningen. Supermarkten zullen nog goedkoper moeten werken.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!