Oilily wil af van kinderlijk imago

Kledingmerk Oilily, groot geworden met vrolijke kinderkleding, wil zich gaan richten op dameskleding. Het merk presenteerde vrijdagavond tijdens de Amsterdam Fashion Week de nieuwe collectie.

Met de nieuwe koers zijn de uitbundige prints ingeruild voor minder felle kleuren. “We deden het goed bij kinderen en ouderen in de meer traditionele regio's Bergen en het Gooi. Nu gaan we ons meer richten op de vooruitstrevende, avant-garde vrouw tussen de twintig en dertig, in plaats van op kinderen. En hopen daardoor voor een bredere doelgroep aantrekkelijk te worden”, zei Marcel Dekker, marketing manager bij Oilily.

Oilily is van oorsprong een kindermerk. In 1963 werd het bedrijf opgericht door Willem Olsthoorn. Ongeveer twintig jaar geleden werd naast de kinderlijn ook een lijn voor dames geïntroduceerd. De kledingstukken uit de dameslijn waren min of meer grotere kopieën van de kinderkleding.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!