Vervangingsmarkt voor elektroretail kenmerkt zich door stabiele groei
Gepubliceerd op 8 februari 2005 om 00:00
De elektroretail zag de vervangingsmarkt voor inbouwapparatuur een aantal jaren geleden als een aantrekkelijke uitbreidingsmogelijkheid. Tegenwoordig is het rond dat onderwerp weer vrij stil geworden. De vraag is wat de branche er mee heeft gedaan. Volgens Irma Wiersinga van Bosch zit er een duidelijk stijgende lijn in het aantal elektrowinkeliers dat actief is op de vervangingsmarkt. Haar collega William Meijer is van mening dat de elektrobranche steeds meer interesse toont voor het inbouwsegment. In zijn ogen is dat interessant voor de consument omdat die op een gegeven moment zijn apparatuur moet vervangen. `Hij kan dan wel zelf gaan knutselen, maar ook een vakman inschakelen`, aldus Meijer.Elektrolux, leverancier van onder meer AEG en Zanussi, ziet het aantal verkopen van inbouwapparatuur binnen de elektroretail stijgen. Volgens marketingmanager Ruud van Vliet is het procentueel nog een kleine markt vergeleken met de totale inbouwmarkt. `Maar de winkeliers die onze inbouwapparaten verkopen, proberen we wel goed te informeren met training en ondersteunende materialen`, aldus Van Vliet.
Reacties 0