Unilever stopt met ‘sponsoring’ prijzenoorlog

Levensmiddelenfabrikant Unilever gaat niet langer meebetalen aan de prijzenoorlog tussen de Nederlandse supermarkten. De producten van Unilever zullen niet verder in prijs verlaagd worden voor de supers. “We handhaven dit jaar de prijzen die we bij de supermarktketens in rekening brengen voor onze producten op het peil van eind vorig jaar. Op die manier dragen we niet meer bij aan de prijzenoorlog. Ik ga dit jaar ook niet meer heronderhandelen onver die prijzen in de contracten” zegt Harry Brouwer, directievoorzitter Unilever Bestfoods in het NRC Handelsblad. Volgens Brouwer is er voor geen partij een economische reden om de prijzenoorlog te continueren. “Wat er nu gebeurt is niet gezond voor supermarkten, fabrikanten en op termijn consumenten. Het gaat immers ten koste van de ontwikkeling van nieuwe producten en verschraalt het winkelassortiment”, aldus Brouwer.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!